بازاریابی چند سطحی و کسب درآمد نامحدود

گروه شبکه سازان تهران - مشاور کسب درآمد و موفقیت مالی در تجارت الکترونیک

بازاریابی چند سطحی و کسب درآمد نامحدود

گروه شبکه سازان تهران - مشاور کسب درآمد و موفقیت مالی در تجارت الکترونیک

بازار روابط گرم و دایره نفوذ در بازاریابی شبکه ای

 

بازار گرم ، نوشتن لیست مشتریان بالقوه :

مسیر قرن ۲۱ و بازاریابی چندسطحی ساختن تجارت بر مبنای ارتباطات محکم و استوار بین انسان هاست .

مشتریان احتمالی همه جا هستند ، اما ما کمتر متوجه این نکته شده ایم . زیرا اسامی آنان را تا بحال در لیستی گردآوری نکرده ایم .

اکثر ما به اشتباه فکر می کنیم که اسامی مشتریان بالقوه و نزدیکان ما باید در ذهنمان باشد .

یکی از مهم ترین اصول استراتژیک بازاریابی شبکه ای که حتما" باید رعات شود این است که لیستی از نام و مشخصات مشتریان بالقوه تهیه کنیم که همواره در حال افزایش می باشد .هرچه این لیست کاملتر و اصولی تر تهیه و تنظیم شده باشد ، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود . توجه داشته باشید نوشتن لیست مشتریان یکی از لازمه های اصلی موفقیت در تجارت ماست که ما آن را سکوی پرش به سمت موفقیت می دانیم و بدون آن شانس چندانی نخواهید داشت .


برای شروع ، ابتدا مشتریان خود را به دو گروه تقسیم بندی کنید .

‏۱ - گروه اقوام

‏۲ - گروه دوستان


هرگز افراد را به دلیل اینکه فکر می کنید آنان خیلی پولدار ، گرفتار ، فقیر ، بی تجربه ، پیر ، جوان ، موفق یا غیر فعال هستند ، فراموش نکنید و از دست ندهید . در غیر اینصورت اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید .

این فرصت را به همه بدهید تا به طور کامل با این تجارت آشنا شوند و برای فعالیت در آن خود تصمیم گیری کنند . برای دعوت کردن و معرفی کار به افراد ، از تجربه ها و نظریات راهبرانتان استفاده کنید .

ابتدا برای تهیه لیست گرم شما بایستی نام حداقل ۲۰۰ نفر را بنویسید .

توجه داشته باشید که این لیست همیشه در حال افزایش است ، زیرا شما هر روز با مشتریان جدیدی آشنا می شوید و همچنین دوستان زیادی را از قبل دارید که فراموش کرده اید و نام آنان را ننوشته اید .

قانون طلایی دایره نفوذ یا حلقه تأثیرگذاری :‏‎



در ابتدا به تفاوت شیوه بازاریابی سنتی و بازاریابی شبکه ای پرداخته و سپس به توضیح مسأله دایره نفوذ خواهیم پرداخت .

اگر شما مدیر یک فروشگاه یا یک شرکت تولیدی بودید برای فروش محصولاتتان از روش های مناسب ارتباطات بهره می بردید . به عنوان مثال اگر شما قصد استخدام یک بازاریاب جهت فروش محصولات خود را داشتید ، کسی را انتخاب می کردید که روابط عمومی بسیار قوی داشته و شرکت ها و اشخاص بیشتری او را بشناسند . پس به این ترتیب هر چه ارتباطات بیشتری داشته باشد ، فروش بیشتری خواهید داشت .


اکثر افراد این اشتباه را می کنند و در تجارت بازاریابی شبکه ای ، با همان تفکر تجارت سنتی با موضوع جذب مشتری برخورد می کنند که مشکل هایی را در آینده برایشان ایجاد می کند . این تجارت ، تجارت جدیدی است و نیاز به الگو ها و استراتژی های جدیدی دارند .

ما در این تجارت به دنبال ارتباطات و روابط عمومی قوی نیستیم زیرا ارتباط با بازار گرم برای همگان قابل انجام بوده و آن چیزی است که بازاریابی شبکه ای را از تجارت های سنتی برتر می سازد .

در روش ما برای رسیدن به موفقیت ، چندان اهمیت ندارد که چه مقدار تحصیلات داریم یا سابقه موفقیت در تجارت های دیگر را داشته باشیم ، بلکه موضوع مهم تر آن چیزی است ما آن را دایره نفوذ یا حلقه تأثیرگذاری می نامیم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .


هر کدام از ما در هر جامعه ای که زندگی می کنیم ، با افرادی به صورت مرتب در ارتباط هستیم که ممکن است تعدادشان زیاد نباشد ، اما منظور آن دسته از اشخاصی هستند که با آن ها روابطی مستحکم و صمیمی داریم .


‏- دایره نفوذی (‏circle 5‎‏) :

معمولا هر مشتری به طور متوسط

‏۳ تا ۵ نفر را در دایره نفوذی مستحکم خود دارد که مدت زمان زیادی از دوستی یا آشنایی شان می گذرد و روزانه آنها را ملاقات می کنند و ترجیح میدهند این موضوع هیجان انگیز را ابتدا با آنان در میان بگذارند و روابط تجاری دوستانه با آنان برقرار کنند .


- دایره نفوذی (‏circle 4‎‏)‏‎ ‎‏ :

در حلقه بعدی مشتریانی قرار دارند که شاید رابطه ما با آنها بیشتر به واسطه دوستانمان باشد .


- دایره نفوذی (‏circle 3‎‏) :

حلقه بعدی شامل مشتریانی می شود که شاید رابطه ما با آنها فقط در حد سلام یا خوش آمدگویی باشد ، ولی به خوبی آن ها را نشناسیم . معمولا ممکن است به واسطه محل خاصی یا افراد خاصی با آنان آشنا شده باشیم .

مانند دوستانی که در دبیرستان با هم درس خوانده ایم و یا اقوامی که بر روی آنان شناخت مختصری داشته ایم . معمولا این افراد را به صورت ماهیانه ملاقات می کنیم .

‏-

دایره نفوذی (‏circle 2‎‏) :

حلقه بعدی نیز به مشتریانی مربوط می شود که صرفا" نام و چهره شان برای ما آشناست که شاید آنان به صورت سالیانه ملاقات کنیم .

‏-

دایره نفوذی (‏circle 1‎‏) :

حلقه بعدی نیز مربوط به مشتریانی می شود که هیچ گونه آشنایی نسبت به آن ها نداشته و ممکن است تنها یکی ۲ بار آن ها را ملاقات کرده باشیم . مسلما" تعداد این افراد بسیار زیاد خواهد بود و شاید بخشی از شهرمان را در بر بگیرد . افرادی که شاید تنها به واسطه کاری آن ها را در جایی که شاید حتی به خاطر نداریم ، ملاقات کرده باشیم .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد