بازاریابی چند سطحی و کسب درآمد نامحدود

گروه شبکه سازان تهران - مشاور کسب درآمد و موفقیت مالی در تجارت الکترونیک

بازاریابی چند سطحی و کسب درآمد نامحدود

گروه شبکه سازان تهران - مشاور کسب درآمد و موفقیت مالی در تجارت الکترونیک

بازاریابی شبکه ای تجارتی رو به رشد

وضعیت جهانی فروش مستقیم چند سطحی جهانی

بازاریابی چندسطحی با سابقه ای ‏۶۰ ساله به عنوان قدرتمند ترین روش توزیع مستقیم محصول تا بحال شناخته شده است .
در نتورک مارکتینگ جهانی بیندیشید و منطقه ای عمل کنید. 
ما به عنوان "افرادی که به این حرفه ی مدرن و افتخارآمیز اشتغال داریم و به دوستانمان و دیگر انسانها نیز کمک کنیم که زندگیشان را توسط نتورک تغییر دهند"می بایست از آمارهای جهانی آن نیز کاملاً مطلع باشیم تا بتوانیم با دانستن آن بیش از پیش موفق باشیم 
در سال ‏۲۰۰۷ میلادی ، گردش مالی که توسط این صنعت در جهان انجام شده ‏۱۲۰ میلیارد دلاربوده است ؛که تقریبا ‏۳۰/۸% درصد آن (حدود یک سوم) در کشور آمریکا صورت گرفته . رقم این گردش در سال ‏۲۰۰۵ میلادی ‏۹۰میلیارد دلار بود 

 


بازاریابی شبکه ای تجارتی رو به رشد

گسترش جهانی بازاریابی شبکه ای بسیار چشم گیر است. در طول 2 سال بعد از شروع این تجارت درچین، شرکت تیانشی، که در کار فروش گیاهان دارویی چینی است، 3.5 میلیون توزیع کننده را به خود جذب کرده است. دامنه فعالیت این شرکت به روسیه هم گسترش پیدا کرد و توانست در طول یک سال 40000 توزیع کننده دیگر را به خود جذب کند. بازاریابی شبکه ای در هند و آسیای جنوب شرقی هم رشد چشمگیری داشته است.

گردش مالی فروش مستقیم چند سطحی در دنیا نزدیک به 120 میلیارد دلار می باشد و در حال گسترش به مرز 150 میلیارد دلار می باشد. بازار فروش مستقیم چند سطحی آمریکا به تنهایی نزدیک به 30 میلیارد دلار گردش مالی دارد (در سال 1992 این رقم چهارده میلیارد دلار بوده است). این در حالی است که ژاپن نیز  نزدیک به 23 میلیارد دلار در این زمینه گردش مالی دارد. سهم آلمان و فرانسه هرکدام به ترتیب 3.7 و 2.4 میلیارد دلار می باشد. برزیل و مکزیک نیز به ترتیب 8.04 و 4.82 میلیارد دلار در این بازار سهم دارند.

تعداد توزیع کنندگان شاغل در فروش مستقیم چند سطحی در سراسر دنیا نزدیک به 75 میلیون نفر می باشد. از این تعداد نزدیک به 16 میلیون 500 هزار نفر در آمریکا مشغول به این حرفه می باشند. در تایوان حدوداً 4 میلیون 500 هزار، تایلند 10 میلیون و اندونزی 5 میلیون 500 هزار نفر به این کار مشغول هستند. مردم از همه نژادها، چه مرد و چه زن به کار فروش مستقیم چند سطحی مشغول هستند. نسبت تعداد زنان به مردان در این تجارت چهار به یک می باشد. افراد سالخورده حدود 5 درصد و افرادی که از لحاظ فیزیکی ناتوان هستند، حدود 8 درصد بازار این تجارت را تشکیل می دهند.
در آخرین آمار ارائه شده توسط فدراسیون جهانی فروش مستقیم  در سال 2010، میزان خرده فروشی، تعداد فروشندگان، درصد حضور زنان و درصد سیستم های به کار رفته اعلام شده است. درمیان این مناطق که به چهار دسته تقسیم شده اند، قاره آسیا با میزان خرده فروشی 49 میلیارد و 628 میلیون دلار و  37،194،695 نفر فروشنده در صدر می باشد.

در آمار ارائه شده ی سال گذشته اسامی 53 کشور به چشم می خورد در حالی که در آمار جدید نام 63 کشور وجود دارد. این تعداد نشان دهنده رشد فروش مستقیم در سطح جهانی می باشد. اسامی کشور های اضافه شده به قرار زیر می باشد:
بلغارستان، یونان، لوگزامبورگ، کاستاریکا، السالوادور، هندوراس، اروگوئه، چین و اسلواکی می باشد.

یکی از کشور هایی که بیشترین رشد را داشته است، کشور چین می باشد که هم اکنون بعد از آمریکا و ژاپن در رده سوم قرار گرفته است. این در حالی است که قوانین فروش مستقیم در دسامبر 2005 در چین تصویب شده است.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد